Şişmanlığın en büyük sebebi ne, biliyor musunuz?
Günümüzde fast food tarzı beslenme giderek yaygınlaşıyor. Geleneksel yemek alışkanlıklarının azalması obezite sorununa zemin hazırlıyor. Çünkü hızlı yenen yemek şişmanlama riskini 3 kat artırıyor!
Japon araştırmacılar, yemeğini hızlı yiyenlerin şişmanlama ihtimallerinin diğerlerine nazaran 3 kat fazla olduğunu açıkladı. Japonya'da Osaka Üniversitesi'nde yapılan araştırma kapsamında 30 ile 69 yaşları arasındaki 3 binden fazla Japona nasıl yemek yedikleri soruldu. Sonuçları
İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırma, ne kadar ya da ne yendiğinin değil yeme tarzlarının obeziteye nasıl yol açtığına ışık tuttu.
Araştırmada, soru sorulan 3 bin kişinin yarısından fazlasının hızlı yemek yeme alışkanlığı olduğunu saptadı.
Hızlı yemeyenlerle karşılaştırıldığını hızlı yemek yiyen erkeklerin şişmanlama ihtimalleri yüzde 84 çıkarken, kadınlarda bu oran iki katını bulabiliyor. Yemeklerini bir çırpıda yemelerinin yanı sıra tıka basa doyana kadar yemeğe meyilli kişilerin şişmanlama ihtimalleri ise 3 katı fazla oluyor.
Uzmanlar, "hızlı yenince mideden tokluk sinyali beyne gidene kadar mide çoktan tıka basa doluyor, bu yüzden de hızlı yemek şişmanlatıyor" diyor. Uzmanlar bu nedenle eskilerin "her lokmanın 40 kez çiğnenmesi gerektiği" sözünü hatırlatıyor.
6/11/2008,Kategori: ZAYIFLAMA VE DİYET : Yorum (0) : Yorum yaz! : Arkadaşına Gönder!